Аннотация:В дипломной работе исследованы основные PR-инструменты компаний Coca-Cola и PepsiCo, проведен анализ технологий связей с общественностью, рекламы и маркетинга, выявлены их преимущества и недостатки, приведены основные инструменты данных коммуникаций в продовольственном сегменте рынка. Исследование направлено на то, чтобы продемонстрировать высокое значение PR-технологий в продвижении на вышеуказанном рынке товаров. Основные положения могут быть использованы в соответствующих образовательных курсах.
Abstract
The graduation paper «The public relations’ technologies in the formation of foreign brands (cases of study are Coca-Cola Company and PepsiCo)» examines the basic PR-tools of companies Coca-Cola and PepsiCo, analysis public relations’ technologies, advertising and marketing, identified their advantages and disadvantages in the basic tools of data communications in the food market. The research purports to demonstrate the high value of PR- tools in advancing on the above goods market. The main provisions may be used in appropriate educational courses.