Аннотация:В статье анализируется опыт создания в КНР крупномасштабного телевизионного проекта «Национальное достояние». Он рассматривается в контексте разработки эффективных стратегий музейной коммуникации. В центре внимания инновационная концепция проекта, которая позволила ведущим музеям страны стать субъектами массовой коммуникации и, применив креативный подход и передовые технологии, установить эффективное взаимодействие с многомиллионной аудиторией.
Ключевые слова: музей, музейная коммуникация, телевизионный проект, «Национальное достояние», Центральное телевидение Китая, музейное дело в КНР, Музей «Гугун» в Пекине.
D.A. Prokudina
New strategies of museum communication: an innovative TV project
The article analyzes the experience of creating a large-scale TV project «National Treasure» in the People's Republic of China. It is considered in the context of the development of effective museum communication strategies. The focus is on the innovative concept of the project. It allowed the leading museums of the country to become subjects of mass communication and, using creative approach and advanced technologies, to establish effective interaction with a multimillion audience.
Keywords: museum, museum communication, TV project, «National Treasure», China Central Television, museum work in China, The Palace Museum in Beijing.