Аннотация:Расширение взаимообмена в системе образования в условиях глобализации объективно обусловливает возрастание роли двуязычного образования. В статье на примере подготовки студентов из Китая на факультете журналистики МГУ имени М.В. Ломоносова анализируется опыт использования конкретных практик двуязычного образования в формате медиакоммуникации. Лингво-гуманитарные дисциплины спроецированы на расширение навыков иностранных студентов, обретающих журналистские компетенции.Ключевые слова: медийные формы коммуникации, принципы структурирования текста, журналистское расследование, travel-журналистика, коммуникативные компетенции, общественно-социальный контекст.The expansion of interchange in the education system in the context of globalization objectively leads to an increase in the role of bilingual education. The article uses the example of training students from China at the Faculty of Journalism of Lomonosov Moscow State University, the experience of using specific practices of bilingual education in the format of media communication is analyzed. Linguistic and humanitarian disciplines are projected to expand the skills of foreign students acquiring journalistic competencies.Keywords: media forms of communication, principles of text structuring, journalistic investigation, travel journalism, communicative competences, social and social context.