Avant-Gardism of the Classics and Classicality of the Avant-Garde: Communication Strategies of Moscow Conceptualism in the Context of the Evolution of Styles in Russian Poetry from the Eighteenth to the Twentieth Centuryстатья
Статья опубликована в высокорейтинговом журнале
Информация о цитировании статьи получена из
Web of Science,
Scopus
Статья опубликована в журнале из списка Web of Science и/или Scopus
Дата последнего поиска статьи во внешних источниках: 14 сентября 2013 г.
Аннотация:Коммуникативные стратегии московского концептуализма рассматриваются на фоне стилистической эволюции русской поэзии XVIII-XX вв. с ее чередованием и взаимодействием двух типов стилистической организации, гомогенной и гетерогенной.
The predominance of subjectivity in Pushkinʼs ‘Little House in Kolomna’ provides this poem with avant-gardist features: the poem does not have an addresser and an addressee who share a common code. Pushkinʼs poem brought about a whole “family” of imitations, which includes Timur Kibirovʼs ‘Crappers’. Contrary to ‘Little House in Kolomna’ and despite its postmodernistic poetic devices ‘Crappers’ has, however, an addresser, addressee and common code. From this point of view, Pushkinʼs poem is more avant-gardist than Kibirovʼs.